Tanio, innowacyjnie, przytulnie i komfortowo – takie cechy powinien spełniać każdy klub, aby miał szansę przetrwać na rynku i spotkał się z przychylnością klientów poszukujących rozrywki. Rynek lokali klubowych w Polsce jest bardzo rozbudowany. Trzeba mieć naprawdę świetny pomysł, aby zaistnieć.
Konkurencja z każdym rokiem coraz bardziej się zaostrza. Powstają zarówno typowe kluby muzyczne, klubo-restauracje, puby, jak i restauracje. Miejsc, do których można udać się, aby zaznać rozrywki nie brakuje. Nowi przedsiębiorcy mają bardzo trudne zadanie. Muszą pokonać konkurencję. Lokale o ugruntowanej pozycji mają się bardzo dobrze i jeżeli tylko trzymają poziom, nie grozi im spadek popularności. Przed nowymi inwestorami jest więc bardzo trudny orzech do zgryzienia. Ponadto, działanie w tej branży jest obarczone bardzo dużym ryzykiem. Przyciągnięcie Klienta nie jest tak trudne, jak jego utrzymanie. Tym bardziej, że Polacy są coraz bardziej wybredni.
Utrzymanie wysokiej jakości serwowanych napojów i dań, zapewnienie odpowiedniej rozrywki, a jednocześnie wszystko w przystępnych cenach – te elementy należy spełnić, jeżeli chcemy obecnie odnieść sukces na rynku rozrywkowym.
Wpływ na powodzenie klubu będzie miała także jego lokalizacja. Lokal musi znajdować się tam, gdzie jest duży przepływ ludzi, czyli najlepiej w centrum miasta. Oferując Klientom niskie ceny, a jednocześnie zapewniając im dobrą rozrywkę, można liczyć na sukces.
Koniecznym warunkiem jest także, aby lokal działał jak najdłużej. Nie można również decydować się na znaczą podwyżkę cen, na krótko po otwarciu klubu. To skutecznie może odstraszyć Klientów, jeżeli początkowo płacili 6 zł za piwo, a nagle za to samo będą musieli zapłacić 10 zł. Innym rozwiązaniem jest zaproponowanie rabatów na wybrane alkohole w konkretne dni tygodnia. To skutecznie zachęci konsumentów do ponownej wizyty.
Pierwszym kosztem, jaki poniesiesz będzie wynajem lokalu idealnego pod organizację klubu. Następnie, należy wziąć pod uwagę koszty związane z załatwieniem koncesji na alkohol, a także trzeba uiścić odpowiednie opłaty do ZAIKS za wykorzystywanie w tym miejscu różnych utworów muzycznych podczas organizacji wydarzeń. Jeżeli Twój lokal będzie miał nie więcej niż 100 miejsc, za muzykę zapłacisz od 143,85 do 201,25 zł.
Kolejne koszty to remont i wyposażenie lokalu, wedle uznania. Tego typu inwestycje pod względem kosztów są zależne od wielkości klubu, a także od tego, jaki efekt właściciel chce uzyskać. Zwykle jednak aranżacje klubowych, przestronnych wnętrz szacują się w graniach 100-200 tysięcy złotych.
Nie należy również zapominać o pracownikach, którym należy solidnie zapłacić, jeżeli chcesz ich zatrzymać na dłużej i mieć z nich pożytek.